Ολοκλήρωση Ευρωπαϊκού Προγράμματος του ΚΑ’ Δημοτικού Λεμεσού με τίτλο: «Ο εκπαιδευτικός του σήμερα με το βλέμμα στραμμένο στον πολίτη του αύριο: Ενσωμάτωση καινοτόμων μορφών διδασκαλίας και ΤΠΕ για παροχή κινήτρων και σχολική βελτίωση»
Ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ , KA101 - Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης στο οποίο συμμετείχε το ΚΑ' Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού -Κοντοβάθεια, με το εγκεκριμένο έργο «Ο εκπαιδευτικός του σήμερα με το βλέμμα στραμμένο στον πολίτη του αύριο: Ενσωμάτωση καινοτόμων μορφών διδασκαλίας και ΤΠΕ για παροχή κινήτρων και σχολική βελτίωση» (2O19-1-CY01-KA101-058201), το οποίο είχε στόχο την επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού και την απόκτηση εκ μέρους τους γνώσεων για ενίσχυση καινοτόμων μορφών διδασκαλίας, οι οποίες με τη σειρά τους βοήθησαν στην αύξηση των κινήτρων των μαθητών για ενεργότερη και πιο προσωπική εμπλοκή στη διαδικασία μάθησης.
Το Πρόγραμμα είχε διακοπεί προσωρινά λόγω της πανδημίας Covid-19 και ενεργοποιήθηκε εκ νέου, με στόχο να συνεισφέρει θετικά και στην επίλυση προβλημάτων που σχετίζονταν με την πανδημία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα οι βασικοί τομείς της δραστηριότητας του Προγράμματος επικεντρώθηκαν στα πιο κάτω:
•Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση καινοτόμων μεθόδων και πρακτικών που προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών και ενεργοποιούν τα προσωπικά τους κίνητρα για ενεργητική μάθηση με απώτερο στόχο τη βελτίωση των αποτελεσμάτων τους.
•Σωστή διαχείριση των μαθησιακών αναγκών όλων των παιδιών σε τάξεις μεικτής ικανότητας μέσω εφαρμογής καινοτόμων και ψηφιακών μεθόδων διδασκαλίας.
•Πρακτική χρήση των νέων τεχνολογιών ως μέσο που προσφέρει κίνητρο και αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών με στόχο την ποιοτικότερη μάθηση.
•Ομαλή ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες, μαθησιακά προβλήματα και μεταναστευτική βιογραφία στην σχολική πραγματικότητα.
•Δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη με απώτερο στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση της τάξης.
•Ίσες ευκαιρίες μάθησης μέσω της διαφοροποίησης και εξατομίκευσης της διδασκαλίας.
Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στη σχολική μονάδα να μετατραπεί σε ένα οργανισμό μάθησης για τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευόμενους και τους γονείς/κηδεμόνες, όπου η ροή και η διακίνηση νέων ιδεών και πρακτικών θα έδινε ώθηση σε ολόκληρο τον οργανισμό για αλλαγή. Η συνεργατική μάθηση, η μάθηση μέσα από παιχνίδι, η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, η εισαγωγή στη μαθησιακή διαδικασία νέων εργαλείων και μεθόδων βοήθησε στη διαφοροποίηση της εργασίας, στην εξατομικευμένη μάθηση, στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας της διδασκαλίας και της μάθησης.
Σε τάξεις μεικτής ικανότητας, με παιδιά διαφόρων ταχυτήτων, όπου εντάσσονται μερικώς παιδιά με ειδικές ανάγκες ( παιδιά κυρίως με αυτισμό) και παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη γνώση και την ικανότητα προσθέτοντας στη διδακτική εργαλειοθήκη τους καινοτόμες προσεγγίσεις/ΤΠΕ που λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες όλων των εκπαιδευόμενων ώστε να δίνονται ίσες ευκαιρίες για μάθηση.
Η χρήση των πιο πάνω στην καθημερινότητα του σχολείου, έκανε τη μάθηση πιο διασκεδαστική τοποθετώντας τον έλεγχο της μάθησης στα χέρια των μαθητών και θα τους ενθάρρυνε να αναδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους. Εν κατακλείδι , έχουν εφοδιαστεί όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική πράξη της σχολικής μας μονάδας με σύγχρονες δεξιότητες, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα οι αυριανοί ευρωπαίοι πολίτες.
Ρεβέκκα Κάνια
Δώρα Σεργίου
Βασιλική Χαραλάμπους